Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Mera chokladlakrits

02-2992

Efter ett tips till på Isländsk chokladlakritsIslandsbloggen tog jag en sväng förbi den lilla butiken Lakritsroten för att bunkra lite mer smaskens.

Det stod en liten artikel om just Lakritsroten i DN idag. Kolla här.

Den för mig nya sorten heter ”Hitt”, och den var enormt god. Det är som en lite seg kolabotten med en lakritssträng ovanpå och allt är sedan doppat i ljus choklad.

Det blev ett par påsar Djúpur och ett par kakor finska Salmiakki också. Den här gången ska jag spara lite så att Janne får smaka också 😉

Jag gick förbi Crimson och hämtade två bilder igen. En 20×20 cm på två munhuggande sidensvansar och en 20×30 på skakade träd. Det ser bra ut, nu ska jag bara fixa en passepartout till sidensvansarna, ram har jag liggande sedan tidigare då jag köpte på mig 30×30 ramar när de såldes ut billigt. Jag tror dom slutade med kvadratiska ramar helt då.

Ledig i morgon, kanske kan det bli lite fotande på småfågel vid fröautomaterna igen 😉

Och så ska jag läsa på mer om Vista, som jag fick med när jag köpte den stationära datorn. Jag hittade en bok om alla små finesser, eller vad man ska kalla det, som jag sitter och kikar i lite då och då medan jag provar på datorn. Jag är inte riktigt lika rädd att datorn ska explodera om jag trycker på fel knapp längre 😀

Vid Tysslingen finns 1165 sångsvanar idag!

Hornborgasjön har 12 tranor idag!

mars 12, 2009 - Posted by | dator, godis, Island

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

