Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Vintervärld

Idag vaknade jag till en vit vintervärld igen. Jag som trodde det började bli vår 😉

Och när det snöar brukar det bli problem på jobbet, jag ska sitta jour hela dagen. Första halvan på reservfordon och andra halvan för personal. Dom här två olika jourerna brukar kunna gå in i varandra och saknas ännu mer folk så minskas även jourerna så att bara en person är beredd att båda byta ut trasiga tåg och kunna rycka in om någon personal saknas av någon anledning.

Det var skönt med lite sovmorgon i alla fall.

mars 10, 2009 - Posted by | ditt och datt, järnväg, vinter

3 kommentarer »

  1. Här vräker snön ner… Låååång suck. Våren verkar vara låångt bort just nu.

    Ha en skön dag trots vinterväder 🙂

    Kram!

    //M

    Kommentar av Malin H | mars 10, 2009 | Svara

  2. Ha! Jag har ju också jour idag, slutar 16, men som sagt, jag fick en del av en ledig tur 😦

    Kommentar av Linda | mars 10, 2009 | Svara

  3. Ja du Malin, det känns inte som om våren lurar precis bakom knuten just nu 😉

    Linda, sjutton att jag inte såg till dig idag. Skulle velat höra vad du tycker om ”utställningen” på jobbet 😉

    Kommentar av sonjac | mars 10, 2009 | Svara


Kommentera

