Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Otrogna fågelskrällen

Inga fåglar här idag heller. Det är så konstigt, jag ser ju att fröna inte går åt så de är inte här och smygäter heller. Ändå har det ju varit ett strålande fint väder efter att snöfallet tidigt på morgonen drog undan.

Jag skuttade upp ur sängen med ett leende på läpparna kl 03,10 i morse… not 😉 Jo upp kom jag, men mer hasande och sömnigt. Åt lite frukost och tog nattbussen in till stan. Den linjen har egenheten att man hamnar inte i City utan på Odenplan. Så det blev en joggingtur ner till Centralen utefter Upplandsgatan och Vasagatan.

Därefter ett snabbt kläd- och väskbyte, hämta lite papper mm och åka till Sundbyberg för att göra en säkerhetskoll på ett tåg som stått uppställt där sedan igår. Sen köra det tomt till Kungsängen och i trafik till Centralen. Rast en timme och sedan avsluta med en sväng Södertälje fram och tillbaks. Så kan en tidig morgontur se ut. Eftermiddagar är betydligt längre.

Jag tog mig till Crimson och hämtade bilderna, sen till Gallerix för att handla ramar och passepartourer (och hur stavas det då). Därefter hem och rama in. I morgon tar jag med min bild inramad och klar så kan dom få hänga den bland dom andra.

Nej det här blev bara trams, inte ens en bild. Nu ska fiskar matas och blommor vattnas… hejs svejs 😀

mars 5, 2009 - Posted by | ditt och datt

2 kommentarer »

  1. Haha, känner precis igen mig när man ska upp tidigt 🙂

    Kommentar av Leonard | mars 5, 2009 | Svara

  2. Ja visst är det kul 😉
    Men ju tidigare jag börjar jobba ju kortare arbetspass, och det är bra.

    Kommentar av sonjac | mars 6, 2009 | Svara


Kommentera

