Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Dom kom tillbaks…

06-2744

Försvinn från mitt äpple…

05-2736

Äpplen in i ena änden, sk-t ut ur andra…

07-2750

Tre sidensvansar kom tillbaks ganska omgående efter jag lagt ut äpplen. Dom samsades med steglitser, gråsiskor och talgoxar. Men det fina solljuset som silade ner då jag såg dom första gången, det försvann direkt.

NU ska jag i alla fall äta frukost med kaffe och ostsmörgås… det kom sidensvansar mellan 😉

mars 2, 2009 - Posted by | fåglar

4 kommentarer »

  1. Den sista där är ju kanonfin! Gillar att det är ungefär samma färgskala i omgivningen som hos sidensvansen. T o m de gula tonerna i fågel tas upp av äpplet 🙂

    Kommentar av Fredrik | mars 2, 2009 | Svara

  2. Ja dom är så fina, liknar ju steglitserna lite, lite i färgerna. I alla fall färgerna på vingarna.

    Kommentar av sonjac | mars 2, 2009 | Svara

  3. http://video.google.com/videoplay?docid=9008691182685814444

    Här kommer en ny film från fågelbaren på Hyacintvägen i Ulricehamn.
    Våra fåglar hamnar på samma sida nu.
    Sidensvansar locka många filmare.

    Vad får du för respons på den här bloggen?
    Tycker du att jag skall skaffa en blogg?

    Det ser ut att var gullregnsbusken som blev ett äppleträd. Guldäpplen då kanske.

    mvh
    HW

    Kommentar av Harald Wiman | mars 28, 2009 | Svara

  4. Hej igen Harald!

    Jag blir verkligen glad när jag ser sådana här små fågelfilmer.

    ”Mina” sidensvansar på bilden sitter i en Sibiriskt ärttörnebuske. Men jag håller med om att stammarna ser ut som gullregn.
    Jag har inte sett till dom fler gånger. Men steglitserna är trogna, dom syns till varje dag.

    Hm… respons på bloggen… visst får jag det. Men jag söker inte aktivt bland andra bloggare för att knyta kontakter som många gör. Antal besökare är inte så högt, men jag tror det är samma som tittar in. Antalet ligger på ca 70-130 st/dygn om det inte hänt någonting speciellt.
    Men ibland swischar det till och det blir en topp på kanske 300. Då är det någon som läst/sett en bild och skriver om det i sin blogg samt länkar hit.

    Ibland blir det en ökning om jag skrivit/lagt in en bild i något av de tre forum jag gillar mest. Där har jag en länk till bloggen i mina signaturer. Det är ett akvarieforum http://www.zoopet.com och två fotoforum, http://www.naturfotoforum.se och http://www.nikonforum.se

    Men jag tycker om bloggen som form. Det är jag som bestämmer vad jag vill visa och skriva om.
    Fast visst spretar min blogg väldigt mycket.
    Jag har läst att om det är antalet besökare som är det viktigaste ”ska” man nischa sig och inte spreta över för mycket olika ämnen… men det struntar jag i 😉
    Man ”ska” också skriva inlägg ofta. Det här ser jag tydligt i statistiken, och det är inte konstigt.
    När jag hållit på med annat och inte hunnit, eller inte haft någonting att skriva, så dyker givetvis antalet besökare.

    Om du börjar blogga så måste du skriva en rad i min blogg så jag hittar dit 😀

    Hälsningar Sonja
    (som jobbar hela helgen och inte hinner fota).

    Kommentar av sonjac | mars 29, 2009 | Svara


Kommentera

