Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Djäkla buskar…

01-2683

Helskotta också, jag ”försov” mig lite. Jag ska jobba natt men vara jour. Har jag tur kan jag sova utan att någon blir sjuk, kör över någon eller liknande och då är jag helt utsövd då jag slutar i morgonbitti.

Har jag otur saknas folk redan från början och jag får ett helt nattpass. Hur sjotton planerar man sitt sovande då? Jag tänkte att jag vill nog vara lite halvtrött när jag kommer till jobbet och hoppas på att få sova. Är jag för pigg somnar jag inte. Men så ställde jag klockan fel och vakande efter 12 i stället… och det var lite sol ute och steglitser och sidensvansar i buskarna utanför fönstret. Inga äpplen ute tyvärr. Jag hann med tre bilder på en av sidensvansarna innan de flög iväg, och givetvis är det grenar och sk-t ivägen 😉 Ska nog klippa lite i busken ändå tror jag 😀

Hur som helst lade jag ut lite äppelbitar nu så kanske sötnosarna kommer tillbaks en sväng. Tyvärr försann solen direkt 😦

Nej, lite kaffe och en ostsmörgås skulle sitta fint medan jag väntar på fåglarna 😉

Hm… borde nog släpa hit 300/2,8-telet någon dag. Jag skulle vilja kunna fota på kortare tider och få snyggare boqeh (och hur stavas det då?).

mars 2, 2009 - Posted by | fåglar

4 kommentarer »

  1. Klipp buskarna för sjutton…!! :-)))

    Har du konvertern på på 70-200:at?

    Och…fotar du fortfarande genom tre glas…bilden ovan blev ju så bra i detaljerna!!

    Jag har suttit vid pressenningen några ggr nu men de jäklarna är misstänksamma…inte de vanliga, mesar, talgisar o.s.v….men de lite mer ovanliga de verkar förstå att det sitter en – valfritt ord – där och kikar på dem! 🙂
    Och inte ser jag något heller det blir lite begränsat blickfång…alltså jag funderar på att köpa en sån här…
    http://www.jangustafsson.se/gomsle.htm
    Det där påsgömslet för 1595 kr…där ser man ju genom en ”tittglugg” sen läste jag också på fotosidan Omar Brännström har skrivit i en tråd att det viktigaste är att man sitter still…så fort man rör sig så blir de misstänksamma…han berättade att han tagit på sig ett sånt där gömsle och fåglarna kom och satte sig på huvudet på honom!!
    Vi får se hur det blir…jag kör på det här ett tag nu…väntar en rygga till stora gluggen för 2195…det tar aldrig slut!

    Kommentar av Steff | mars 2, 2009 | Svara

  2. Jodå, det är fotat genom tre glas i altandörren. Dom kom tillbaks efter jag lagt ut äpplen så det kommer några bilder till strax.
    Det där påsgömslet har jag sett och provsuttit i lite på en fotomässa i höstas. Det verkar vettigt som sjutton. Det är i ”vanligt” mjukt lite tjockare tyg så det prasslar inte. Men man har en keps med en metallställning på huvudet för att få upp tyget från ansiktet/kameran och det fungerade dåligt med mitt långa hår, kepsen gled ner hela tiden. Har man inte så mycket så tror jag det är helt klockrent 😉

    Ja usch vad fotoprylar är dyrt.

    Kommentar av sonjac | mars 2, 2009 | Svara

  3. Ja, jag har ju väldigt lite däruppe…hår alltså!! 😉 😀

    Kommentar av Steff | mars 2, 2009 | Svara

  4. Du jag glömde… det är mitt Sigma 100-300 jag fotar med, utan konvertrar. 70-200 är Jannes, vi delar ”bara” 300an och jag orkar inte riktigt släpa den mellan våra boenden 😉

    Jag har funderat på det där påsgömslet också, få se hur jag gör.

    Kommentar av sonjac | mars 2, 2009 | Svara


Kommentera

