Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Bildutställning på jobbet rond III

Jag är så arg och besviken så det är inte klokt. Nu har ”dom” klantat sig ännu mer på jobbet när det gäller fotoutställningen. ”Någon” har skrivit ut ett tiotal lågupplösta bilder på skrivare. Dom har lämnat en vit kant och på en kvadratisk bild ligger själva bilden som en pyttebild i mitten och på en annan så är bilden väldigt liten och ligger inte centrerad på pappret utan nere i ena hörnet. Sedan så har utskriften tejpats runt om hela bilden/utskriften och fästas utanpå ett vitt papper som sedan ramats in med smal silverram och glas utan passepartout. Det ser för dj-gt ut, jag har ALDRIG sett någonting så dåligt gjort förut och hade dom kladdat på min bild på detta sätt hade jag rivit ner den direkt.

Jag ska låta Crimson fixa fram min bild, skaffa egen ram och passerartout, rama in lämna in till hon som håller i det här för att visa hur det hela tiden varit meningen att det skulle presenteras. Jag förstår inte hur man kan misslyckas så fullständigt som det här ser ut.

Nu till det roliga. Jag har sett årets två första ormvråkar idag. Det är lite senare än vanligt. Jag brukar ofta se dom redan i januari konstigt nog. Dom här två satt och mumsade på en tågöverkörd hare mellan Rosersberg och Märsta. Det är härliga tider nu. Än har jag inte sett eller hört någon uggla, men dom håller nog på och hoar redan.

mars 1, 2009 - Posted by | fåglar, järnväg

7 kommentarer »

  1. Det är därför jag är så inibängen envis och vill göra allt själv för då får jag det precis som jag vill ha det…med tanke på mitt lilla roliga hemsidesfippel fast ibland får man göra undantag men det tar emot 😉 …det gör det…men nu har ngn annan fått uppdraget…så får man se vad det blir av det…ja, alltså det där med fotoutställningen låter ju inget kul men det finns folk till allting…nåväl…det är underbart med den tid vi nu har framför oss…det händer så mycket…och vilket jäkla flyt jag haft på sistone med kungen o.s.v….risken är väl att man blir lite bortskämd…ja, du vet ”islandssyndromet” att det blir lite tomt när det inte händer något…tappar sugen…eller som när man läst ut en jättebra bok och ”guuud vad tomt det blev nu då”…ja, typ…
    10 grader kallt här nu på morgonen!! Brrrr…

    Kommentar av Steff | mars 1, 2009 | Svara

  2. Ja det är precis så det är Steffe. Får man göra någonting själv kan man göra sitt bästa och inte skylla på någon annan.
    Jag vet att det var en väääldigt fotokompetent kvinna som skulle hålla i en del av det här men jag tror hon fick annat att göra tyvärr. Hade hon råddat fortfarande hade det aldrig sett ut såhär.

    Islandssyndromet känner jag igen 😉 Men när flyttfåglar och vårblommor kommer är det nog inga problem att gå ut med kameran och njuta. Tänk på lommarna och fiskgjusarna 😉

    Här var -9 igår kväll, nu i solen är det -5,5… en solig och kylig dag. Jag ska tyvärr till jobbet strax, Janne är förstås ledig.

    Ha det fint! /Sonja

    Kommentar av sonjac | mars 1, 2009 | Svara

  3. Trist att läsa om bildvandalen på ditt jobb och ännu tristare är att de inte frågar några som kan och förstår. Bra bilder ska presenteras snyggt och i den miljön är det extra viktigt med att det blir snyggt monterade och inramade, för de ska ju tillföra rummet något extra.

    Kommentar av Staffan H | mars 1, 2009 | Svara

  4. Jag förstår precis hur du känner. Jag har varit i samma situation. Vi skulle ta fram en broschyr och fick ”proffshjälp” från en kille som kunde sånt. Det visade sig att killen var en pensionerad gubbe och de saker han kunde var cirklar på en flannellograf (om ni ens minns dem). Vi sa tack och hej och gjorde broschyren själva i datorn och skicka direkt till tryckeriet. Blev hur bra som helst.

    Stå på dig. Du tar grymma bilder. Jag blir avis. Jag ska nog också försöka åtla med äpplen. Hrmmmm. ;o)

    Kommentar av Anton Ymer | mars 3, 2009 | Svara

  5. Ja vad sjutton, det är ju som att när det är gratis kan man inte ”kräva” någonting.
    Flannelograf har jag aldrig hört talas om ens, men bara namnet är ju kul 😉 jag ska googla på det för att kolla vad det är.

    Jag tänkte att jag ska ta fram en förstoring på Crimson och rama in den för att visa hur det var meningen att det skulle se ut. Få se om dom fattar vinken på jobbet 😉

    Jag har precis kommit hem från jobbet och hängt ut lite äpplen i busken. Hoppas, hoppas att sidensvansarna kommer hit idag. Fast dom stryker runt, stannar inte på samma ställe så vi får se hur det går.

    Kommentar av sonjac | mars 3, 2009 | Svara

  6. Måste bara hålla med om vilket totalhaveri man lyckades åstadkomma av en god ide´.
    Här har vi en arbetsledare med 40+ i lön som inte kan någonting och inte klarar av att fråga någon som kan?!
    Snuddade vid tanken att skicka in något men är förstås nu ytterst tacksam att det aldrig blev av.

    Vet inte om du hade flera bidrag men den ”röda med fjärilen” var bäst av samtliga som snurrade på skärmen.

    Kommentar av Roffe | mars 4, 2009 | Svara

  7. Ja det är ju helt vansinnigt. När jag tittade lite närmare såg jag att de lågupplösta bilderna är utskrivna på vanligt kontorspapper och sedan laminerade i sådana där plastfickor… vem kan komma på något så dumt?

    Vi fick bara skicka in ett bidrag och mitt är fjärilen i motljus. Jag ska hämta en 20×30-kopia hos Crimson i morgon och tänker rama in den med vit eller kanske hellre grå passepartout och egen tunn silverram. Så kan dom få se hur det var sagt från början att bilderna skulle presenteras.

    Få se om någon ansvarig ser någon skillnad i presentation 😉

    Och varför så trista teman. Jag fick höra en kommentar från en av de ansvariga: HA! Jag lyckades hindra tågmotiv!
    Vad är det för dumheter? Vi jobbar med tåg och jag tror nog att det är många som är lite stolta över det, i alla fall vi som är ute i trafiken fortfarande 😉
    Det skulle vara väldigt roligt att få se ”järnväg” tolkat av helt olika människor.

    Kommentar av sonjac | mars 4, 2009 | Svara


Kommentera

