Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Jobba, jobba

Ja idag är det meningen att jag ska jobba igen. Jag började med en fridag i går, och då var jag iväg och handlade mera solrosfrön från… Lantmännen (heter dom inte enbart men dom byter ju namn väldigt ofta).

Det kommer att fungera med jobbandet, hostmedicinen är kanon. En slurk innan sängdags och jag slocknar helt hostfri. Jag får inte ta av den då jag jobbar, det är en sådan som på den ”gamla goda tiden” var rödtriangelmärkt så man inte skulle missa att den är avtrubbande. Nu finns inga röda trianglar längre, det är dumt tycker jag. Det var bra att direkt kunna se på flaskan att den inte passade ihop med bil/tågkörning överhuvudtaget.

Tofsmesen satt och mumsade på jordnötterna när jag gick upp nyss. Men den flög iväg då jag viftade på persiennerna.

februari 18, 2009 - Posted by | ditt och datt

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

