Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Hinner egentligen inte jobba…

01-2422Sidensvans

Kolla vilka som var på besök nyss… en flock sidensvansar. Sådana har jag aldrig sett vid mitt hus tidigare fast jag bott här över 10 år. Iofs hade jag inte sett steglitser heller. Jag har ätit en hel del äpplen nu när jag varit sjuk, och sen slängt ut skruttarna till koltrastarna. Det var dom som sidensvansarna var ute efter, äpplena. Så nu har jag styckat ett helt äpple och slängt ut på min lilla mikroskopiska gräsmatta på baksidan. Det är ju en väldigt rörig bild med alla grenar och liiite väl hårt ljus, men jag gillar den för fågeln är så vacker, och vilken liten tjockis det är 😉

februari 18, 2009 - Posted by | fåglar

4 kommentarer »

  1. Perfekt skärpa i ögat! Mycket fin!
    /BA

    Kommentar av Bertil Adania | februari 18, 2009 | Svara

  2. Fan va kul!! Grattis till sidensvansen!
    Domherre hade jag häromdagen hos grannen när jag tittade ut…får se om den hittar till mig ngn gång…
    Äpplen tror jag på…ska ”spika upp” lite äpplen vid min matning både hemma och vid ”Steffes t…..”

    Kommentar av Steff | februari 18, 2009 | Svara

  3. Tack ska ni ha. Visst är dom vackra. Påminner lite om steglitserna i färgen bak på vingarna.

    Äpplen tror jag är jättebra, jag brukar lägga ut halvor då och då, speciellt om det är kallt. Jag tar så mjöliga, röda äpplen som möjligt. Då är dom söta och fryser inte så hårt. Jag tror att fåglarna får i sig en del vätska den vägen.

    Kommentar av sonjac | februari 18, 2009 | Svara

  4. Oj oj, dom är så snygga!! Stiliga! Dom ser lite så där full i fan ut också ;))

    Kram och ha en fin dag!

    Kommentar av Malin H | februari 19, 2009 | Svara


Kommentera

