Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Hos doktorn

Jahapp ja… ingen sjukskrivning men en flaska dunderhostmedicin och en inhalator med Bricanyl. Läkaren tror att jag åkt på förkylningsastma. Jag visste inte ens att det fanns någonting sådant. Men det är lite konstigt att jag hostat sedan nyår. Jag tog en dos nyss och första känslan är: Jösses vad lätt det går att andas 😀 Med en dos hostmedicin när jag lägger mig och så börjar med en fridag i morgon så är jag nog ”fit for fight” på ons em igen… hoppas jag.

Nu ska jag fika lite med godis. Köpte två extremt goda nyheter, Plopp med saltlakritsfyllning och Center med stark mintcreme. Sen ska jag kolla på den nya delen av Linleydeckare som kom med expressen idag. Jag gillar verkligen Elizabeth George, hennes deckare har någonting extra och dvdserien är inte alls dum. Jag är väldigt positivt överraskad att det fungerar så bra att se dvd på nya datorn.

februari 16, 2009 - Posted by | ditt och datt

7 kommentarer »

  1. Plopp med saltlakritsfyllning!? Den måste jag försöka hitta, mjölkcholkad och salt lakrits är en klart underskattad kombination! 🙂

    Hoppas att medicinerna biter ordentligt på sjukdomarna så du blir av med dem en gång för alla.

    Kommentar av Fredrik | februari 16, 2009 | Svara

  2. Krya på dig nu och låt dig väl njuta av ”pralinerna”!!
    Sneglar på min favvo Snickers på hyllan bredvid mig men den får vänta ett tag till till efter maten…

    Kommentar av Steff | februari 16, 2009 | Svara

  3. Plopp med saltlakrits är helt suveränt gott, om man gillar choklad och lakrits förstås. Om jag inte har helt fel är det någonting som funnits på Island en tid redan 😉 fast inte sååå salt lakrits då rå (inte just Plopp).
    Pressbyrån har, jag har inte sett någonannan stans, och den brukar inte finnas i vanliga hyllan utan i någon stört med nyheter.

    Snickers är inte dumt det heller 😉

    Kommentar av sonjac | februari 16, 2009 | Svara

  4. Ha, två av grejorna kan jag skriva under på, Plopp med saltlakritsfyllning är som sänd från himlen…
    Men förkylningsastman däremot kommer nog från betydligt varmare breddgrader. Det var ett rent HELVETE när jag fick det. Stackars dig 😦

    Kommentar av Helsing | februari 16, 2009 | Svara

  5. Jasså du har/har haft det? Läkaren var ju inte säker förstås. Men det pep oroväckande i luftrören och lungorna då hon lyssnade. Hon sa att man kan ha det en gång bara och så försvinner det, eller så kommer den för att stanna. Jag skulle testa med Bricanyl, svagaste pulvret, ett tag och se vad som händer.
    Men saltlakritsplopp kommer nog från himlen… eller Island 😀

    Kommentar av sonjac | februari 16, 2009 | Svara

  6. plopp med saltlakrits? gläh! det skall jag fortsätta att undvika för den kombon låter inte som nått för mina smaklökar.
    Älskar gerorges deckare men har blivit lite upprörd över händelseuvecklingen nu i senaste två böckerna

    Kommentar av Maria | februari 16, 2009 | Svara

  7. Ja jag vet, jag läste näst sista med bävan, och den sista har jag inte läst än. Jag vill inte riktigt veta varför hon blev skjuten.
    Men alla andra är bra 🙂

    Kommentar av sonjac | februari 17, 2009 | Svara


Kommentera

