Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Alkotest

03-2307Steglits igen

Jag har ju glömt att skriva om en rätt absurd händelse på jobbet för ett tag sedan. Jag råkade inte ut själv för det men många pratade om det.

Det var så att polisen fick en strålande idé om nya ställen att göra alkotester där man garanterat inte får merjobb med någon positiv test. Dom ställde sig på plattformen i Jordbro och lät alla lokförare blåsa. Så jä-la dumt. Jo jag har ju läst i tidningarna om att dom prioriterar antal tester och om någon åker dit så hinner dom inte testa lika många som dom tänkt, därför ställer dom sig t ex utanför dagis på mornarna och låter småbarnföräldrarna blåsa, eller lokförare i tjänst istället för kolla förarna som kör av fyllefärjorna vid Kapellskär t ex.

För er som undrar så har vi egna tester där de som ska testas dras slumpmässigt (bland all personal) och får gå iväg till ett ställe utanför jobbet och topsas för att kolla alla möjliga och omöjliga droger. Jag har blivit utvald tre gånger på hyffsat kort tid.

Annars så hostar jag på som tidigare och funderar allvarligt på att gå ner till läkaren i morgon. Det känns inte som om jag är tillräckligt pigg och alert för att köra fullsatta pendeltåg på ett säkert sätt.

februari 16, 2009 - Posted by | ditt och datt, fåglar, järnväg

1 kommentar »

  1. Lägger till att jag begriper ju att det här med var alkotester ska göras bestäms förstås högre uppifrån, inte hos enskilda poliser. Dom vi i vanliga fall har att göra med i pendeltrafiken är superbra 😀

    Kommentar av sonjac | februari 16, 2009 | Svara


Kommentera

