Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Lite piggare och märkliga telefonsamtal

13-1778

Jo nu är jag lite piggare. Visst, feber och hostar men nu är det inte bara en sådan där jobbig hosta när det inte kommer upp någonting, nu händer det saker när jag hostar 😉 Och febern är inte så hög längre så nu orkar jag vara uppe och både mata fiskar, vattna blommor, spela lite datorspel och kolla på några avsnitt av CSI säsong 2. Jag har köpt på mig några av de tidigare säsongerna nu när priserna dalat på dom. Jag tror dom är på säsong 7 eller tom 8 nu. Det är alltså den första CSI, den från Las Vegas. Det går ju väldigt bra att se dom på datorn, jag har ingen TV 😀

Jag har fått två lustiga telefonsamtal nu när jag legat sjuk. Första var från en man i en akvarieförening som undrade om jag har räkor till salu 🙂 Andra var från en kvinna som började prata finska med mig. Jag kände ju igen rösten, och förstod några ord här och där så jag kom på att det var en av mina gamla mostrar som skulle ringa sin syster, min mamma, och tittat på fel rad i telefonkatalogen. Hon bor ju i sverige men jag tror hon umgås mest med finnar och hon och hennes man skaffade aldrig några barn. Så svenskan sitter inte så djupt. Men vi gjorde oss lite halvförstådda och pratade en stund innan hon ringde dit hon egentligen skulle. Jag måste ringa morsan och höra vad dom pratade om.

Visst är det skönt att ljuset har börjat återkomma. Det märks tydligt på kvällarna. När det var som mörkast började det ju skymma vid 15-tiden. Nu är det inte riktigt kolsvart vid 17-tiden. Härligt tycker jag. Nu blir det bara bättre och bättre.

Förresten hann jag med att smitta ner Janne också. Han gick hem från jobbet mitt på dagen igår, via affären där han bunkrade upp med mat, och sen bäddade han ner sig i soffan.

Bilden föreställer kaveldun fotad med rörelseoskärpa, inte nytagen.

februari 12, 2009 - Posted by | dator, ditt och datt, filmer

8 kommentarer »

  1. Skönt att du är bättre.

    Kommentar av Anna | februari 12, 2009 | Svara

  2. Riktigt snygg bild! Jag är inte alls bra på att ta suddiga bilder, måste öva mer på det!
    Krya nu på dig och bli helt frisk igen =)/ Leo

    Kommentar av Leonard | februari 12, 2009 | Svara

  3. Tack ska ni ha.

    Leo, när du väl börjat med skakbilder är det svårt att sluta 😉
    Jag brukar börja prova någonstans på ca 1/10 sek. Det blir aldrig likadant på två bilder, man ”skakar” eller ”drar” alltid lite olika.
    Om du kan multiexponera med din kamera så prova att göra två exponeringar och skaka på två olika ledder och se vad du gillar det.

    Kommentar av sonjac | februari 12, 2009 | Svara

  4. Jag skrattade gott över de två telefonsamtalen. Härligt!

    Kommentar av Anders | februari 12, 2009 | Svara

  5. Skönt att du börjar känna dig bättre!

    Intressant och snygg bild. Det där gillade jag verkligen. 🙂

    Kommentar av Staffan H | februari 13, 2009 | Svara

  6. Kul att du såg det lätt absurda i telefonsamtalen Anders 🙂

    Staffan, du måste testa själv att ta ”skakbilder”. Det är väldigt vanebildande 😉

    Kommentar av sonjac | februari 13, 2009 | Svara

  7. Men stackars Janne då 😉 Hoppas han inte blir alltför sjuk!

    Skönt att du är lite piggare nu! Fortsätt krya på dig nu och glad alla hjärtans dag!

    Kram!

    Kommentar av Malin H | februari 14, 2009 | Svara

  8. Tack Malin.
    Glad alla hjärtans dag själv 😀

    Kommentar av sonjac | februari 14, 2009 | Svara


Kommentera

