Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Full rulle

02-2221Hallå… finns det några snälla barn här?

Lite feber och mycket hosta… ingen idé att ens tänka på att smyga på fåglarna i nya gömslet. Men det är full rulle bland dom idag. Jag har enbart i dag sett hackspett, med rött på huvudet, talgoxe, blåmes, koltrast, nötskrika, nötvecka, grönsiska, gråsiska, tofsmes, skata och steglits. Inte så illa minsann. Dom som saknades men som jag sett tidigare är grönfink, gulsparv, någon tita (en- eller tall-) och kråka… hm, har för mig att det är någon till som jag glömt.

Ljuset är helt klart mycket bättre nu. Färgerna kommer fram så mycket bättre på fåglarnas fjäderdräkter. Åh vad jag skulle vilja få se en kungsfiskare. Vilken juvel det verkar vara. Som en kolibri i färgen.

01-2223Steglits fotad genom tre glasrutor som vanligt, det gula bakom är fasaden på grannhuset 😉

februari 12, 2009 - Posted by | fåglar

9 kommentarer »

  1. Men fy sjutton… har du också gått och blivit förkyld igen?! Snälla raring, bädda ner dig nu och krya på dig!!

    Stor KRAM och trevlig helg ( i sängen hoppas jag )
    Ulrica

    Kommentar av Ulrica | februari 13, 2009 | Svara

  2. Tack Ulrica.
    Jodå, jag håller mig i stillhet hemma, utan att prata men hostar desto mer 🙂
    Första dagarna orkade jag inte ens mata fiskarna, då sov jag bara. Men nu orkar jag spela lite sims på datorn åtminstone.

    Kramisar!/Sonja

    Kommentar av sonjac | februari 13, 2009 | Svara

  3. Andra bilden är ju ett riktigt läckert porträtt, kanonbra!

    Kommentar av naturligabilder | februari 13, 2009 | Svara

  4. Fina bilder, men första är lite rolig, hehe. Tog huvudet vägen?

    Kommentar av Johnny Buchwald | februari 13, 2009 | Svara

  5. Den första steglitsen är troligen en ungfågel. För när jag var ung brukade jag också göra sådär när jag skulle äta..

    mvh // Johannes

    Kommentar av Johannes Glännman | februari 13, 2009 | Svara

  6. Första bilden fick mig att le riktigt stort och det behöver jag jag! :))

    Kommentar av Malin H | februari 14, 2009 | Svara

  7. Ja jag tycker det är kul om det händer någonting i bilden.
    Dom verkar vara finsmakare, steglitserna, dom väljer länge och noggrant innan dom äter.

    Johannes, stoppade du ner huvudet i tallriken 😉

    Kommentar av sonjac | februari 14, 2009 | Svara

  8. …stoppade du ner huvudet i tallriken! 🙂

    Nu blev det riktigt roligt!!! 🙂 🙂

    Kommentar av Steff | februari 15, 2009 | Svara

  9. Hoppas att du kryar på dig snart 🙂

    Kommentar av Helsing | februari 15, 2009 | Svara


Kommentera

