Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Hostar igen

Igår när Janne och jag gick ut några timmar började jag må pyton igen. Frös och hostade om vartannat. Nu har jag legat och sovit i 12 timmar och det är sådär. Jag åker in till jobbet, börjar 14,30, så får jag se hur det känns. F-n jag som aldrig brukar vara sjuk.

Men jag tror faktiskt att jag fick syn på den sällsynta gulbrynade sparven vid JOKs fågelmatning. Det var en liten gråspräcklig krabat med ett gulaktigt rätt långt band över ögat. Men den var på alldeles för långt avstånd för att det skulle gå att fota. Jag lyckades inte hitta den med kameran då jag sett den med kikaren 😉

februari 9, 2009 - Posted by | fåglar

9 kommentarer »

  1. Men usch… Inte kul att vara sjuk och du som nyss var det. Inte kul! Själv har jag gått med ett huvud som aldrig slutar göra ont. Huvudvärk varje dag och det känns hela tiden som om jag håller på att bli förkyld, men det bryter aldrig ut. Sen har jag ju tandvärk och ilningar men ska till tandläkaren i kväll, så det blir nog bra sen.

    Det är lätt att plocka på sig förkylningsvirus nu, läste häromdan i tidningen att god handhygien är det viktigaste, att aldrig pilla med fingrarna i ansiktet när man varit ute och alltid tvätta händerna när man kommer hem. Men så har jag gjort i många år nu, så det var inget nytt för mig. Om jag går och handlar och håller i en vagn eller korg så passar jag mig för att pilla i ansiktet och så fort jag kommer hem tvättar jag händerna.

    Krya på dig Sonja! Kram på avstånd :))

    Kommentar av Malin Hellesø | februari 9, 2009 | Svara

  2. Jaha, då fick du ta över kaoset efter min rivna kontaktledning då…

    Kommentar av Anna | februari 9, 2009 | Svara

  3. Tack Malin.
    Jag har inte riktigt slutat hosta sedan förra omgången så jag vet inte om det är samma eller något nytt, men jag har känt mig så konstig på jobbet idag, inlindad i bomull och med supertunga kängor. Inte så konstigt visade det sig, jag har nästan 40 grader feber nu när jag kom hem från jobbet 😦
    Ändå kunde jag inte låta bli att släpa ut utebordet och en stol och dra över presseningen på baksidan mot min lilla fågelmatning… det var innan jag kollade hur sjuk jag egentligen är 😉

    Jasså du Anna, har du varit med om en nerrivning. Det såg riktigt illa ut, trassel ända från skyddssektionen till järnvägsviadukten nästan vid Älvsjö. Det måste ha varit rejäla fyrverkerier på taket. Måste ha varit riktigt läbbigt.

    Kramisar Sonja!

    Kommentar av sonjac | februari 10, 2009 | Svara

  4. Krya på dig! verkar vara giftiga baciller iår…

    Kommentar av Maria | februari 10, 2009 | Svara

  5. Tack Maria. Ja jag vet inte om det är samma eller en ny, f-n jag vill inte vara sjuk igen 😦

    Kommentar av sonjac | februari 10, 2009 | Svara

  6. Aj du…inte kul…krya på dig!
    Ta en Treo sätt dig under presenningen med lite fika och fota fåglar så kanske du kommer att känna dig lite bättre! 🙂

    Kommentar av Steff | februari 10, 2009 | Svara

  7. He! he! Tror inte jag ska sitta där ute i kylan just precis nu. Men presseningen är utplacerad och de två första talgoxarna har suttit och ätit helt obekymrat.

    Kommentar av sonjac | februari 10, 2009 | Svara

  8. De finns en bild i min blogg (http://blaord.blogspot.com), hela taket var rensat, typ. Och small gjorde det rätt rejält också och hela frontrutan såg ut som om ett gäng fotbollshuliganer hade gått lös på den. Fast det var nog mer dramatiskt att gå över plattformen i arbetskläderna åtta timmar senare när allt fortfarande var försenat och folk började sparka i väggarna för att de var så sura…

    Kommentar av Anna | februari 10, 2009 | Svara

  9. Oj, oj jo jag körde bara 28-tåg hela em/kvällen. Alla 25-or var inställda. Jag kom till Sub någongång mitt i rusningen och alla kom inte med på tåget. Vi lämnade folk i Spå också, usch, stackars resenärer. På Södertäljelinjen fick det i alla fall kvartstrafik utanför Cst och Äs, bara halvtimmes den sträckan mellan.
    Jag förstås inte varför inte 25-orna åtminstone körde mellan Cst-Kän.
    Jag ska kolla bilden nu 😀

    Kommentar av sonjac | februari 10, 2009 | Svara


Kommentera

