Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Shoppat igen

Eftersom det varit tjock dimma precis hela dagen gick Janne och jag shoppade onödiga prylar igen. Jag måste ju underhålla prylmanitarmen ordentligt 😉

Jag hittade den perfekta presenningen för mitt billiga fotogömsleprojekt hemma vid fröautomaterna. På Jula fanns färdigsydda plastpressar till utemöbler, diameter på ca 2 m och ca 95 cm hög med öljetter i nederkanten. Det är ju bara att dra den över utebordet och stolarna, klippa ett hål för objektivet och så är det klart. Kostnad ca 170 kr, perfekt. Den har en nackdel, den prasslar, men fördelen är att den är helt vattentät. Om den får stå på uteplatsen en dag tror jag fåglarna inte bryr sig ett dugg om den. Sen är det bara att krypa in under med kamera, stativ, termos och något vettigt att sitta på så blir det nog så bra så.

Janne hittade snygga otvättade, riktigt mörka jeans till bra pris och så åt vi på Max igen 😀

februari 7, 2009 - Posted by | fåglar

6 kommentarer »

  1. Dimma och tråkväder men det kan ju bli riktigt trevligt ändå jö! 🙂

    Hoppas det funkar nu med presenningen…rapport inväntas å det snaraste! 😉

    Kommentar av Steff | februari 7, 2009 | Svara

  2. Rapport kommer, men inte förrän i nästa vecka 🙂

    Kommentar av sonjac | februari 7, 2009 | Svara

  3. Det var väl egentligen inga onödiga prylar. Övertäckningen för gömsle var ju ett planerat inköp och byxor behövs ju faktiskt på benen :o)

    Det ska bli spännande att se dina bilder på fåglarna!. Vem vet, när jag fått hem mitt tele kanske jag tar med mig en termos choklad och gör dig sällskap där under presenningen :o)).

    Max… åh, efter att inte ha ätit fast föda sen den 26 januari så måste jag säga att en hamburgare låter som värsta lyxmiddagen!! Mums.

    Hoppas du har en fin söndag. Jag har gjort ett försök att fota en vinterallé mitt i stan men det var massa hus i vägen och sen var snön så blöt och tung att jag ledsnade direkt.

    Stor kram
    Ulrica

    Kommentar av ulrica | februari 8, 2009 | Svara

  4. Äsch det var bara en blinkning om att man prioriterar olika på vad man gillar för prylar 😉 Jag tror presseningen är riktigt listig att ha uppställd hemma över trädgårdsmöblerna hela tiden. Den gör ju nytta också liksom.

    Här är +2 grader nu och lite, lite snö kvar. Riktigt slaskigt. Vi ska ut och testa telekonvertrarna strax.

    Ha en bra dag och kramisar! /Sonja

    Kommentar av sonjac | februari 8, 2009 | Svara

  5. Åh… Max… mmm.

    Ja du är ju så pryltokig du Sonja 😉

    Lycka till med gömslet!!

    Kram från en insnöad Malin…

    Kommentar av Malin H | februari 8, 2009 | Svara

  6. Ja visst är jag Malin… och det är jag stolt över 😉
    Har ni fått mycket snö nu? Visst skulle det komma stora mängder där uppe hos er i helgen?

    Kramisar Sonja!

    Kommentar av sonjac | februari 8, 2009 | Svara


Kommentera

