Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Vårtecken 2009 eller Ur led är tiden…

Ingen bild, hade ingen kamera med… men på väg till jobbet idag såg jag stora snödroppar utefter en husvägg på Danderydsgatan/Östermalm. Det kommer alltid massvis med blommor extremt tidigt där, jag gissar att det dels är ett riktigt fint mikroklimat mellan husen och kanske även ett fjärrvärmerör under de små gräsmattorna. Men visst blev jag väldigt glatt överraskad. Dom här stackars snödropparna kommer nog att hinna bli översnöade några gånger innan våren är här, t ex på torsdag då det ska snöa hotar SMHI.

Struligt på jobbet ikväll annars. Men jag tjänade för en gångs skull på det. Jag hade precis startat från Centralen mot Jakobsberg med ett insatståg då jag fick nya order. Det hade hänt någon form av olycka mellan Sundbyberg-Spånga så jag skulle tömma tåget på folk i Karlberg och köra tomt till Sundbyberg direkt in på ett sidospår utanför plattformen och ”parkera” tåget där. Dom brukar ”plocka bort” insatståg när det kör ihop sig för att ha lite färre tåg ute. Annars står alla tåg mest ivägen för varandra. Det är ingenting jag på något sätt kan påverka, det är bara att lyda order.

Jaha, så här tråkigt är det periodvid i mitt liv. Inte mycket att blogga om, men jag har varit lite väl dålig på det så jag gjorde det ändå 😉 Blir det fint väder i morgon kanske jag tar med kameran och försöker fota snödropparna bara för att få ett fotobevis… vi får se hur det verkar i morgon.

februari 3, 2009 - Posted by | blommor, ditt och datt, järnväg

1 kommentar »

  1. Hoppas få se bilder här på snödropparna då 🙂 Tänk vad glad man kan bli av en sån sak egentligen. Vi människor blir liksom alldeles till oss när vi ser vårtecken! Våren är bra härlig och man längtar varje dag till den…

    Ha en jättefin dag!

    Kram!

    //M

    Kommentar av Malin H | februari 4, 2009 | Svara


Kommentera

