Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Upp och ner

01-2143

Jaha ja, det händer inte så mycket just nu. Allt trallar på i vanliga hjulspår och tågen går sönder 😉

Jag vill inte skriva så mycket om jobbet. Börjar jag gräva ner mig i all vandalism, nersmutsning och sabotage blir lite grinig. Det är inte klokt hur en del resenärer håller på. En ”fin” tjej som satt med skitiga skor uppe på sätena började ifrågasätta varför hon inte fick smutsa ner sätena när jag sade åt henne att ha skorna på golvet… ja, ja…

Idag var det lite sol och fint. Det märks att ljuset börjar återvända. Jag gick till affären vid 16-tiden och det var ju ljust fortfarande 😀

Steglitserna dyker upp lite då och då. Oftast vid 14-tiden. Sen sitter dom och äter tills skymningen börjar sänka sig. Koltrastarna kivas om äpplen, skator och en kråka letar efter mat och en gulsparv gick också och plockade bland fröna som steglitserna kastar ner på marken.

Hm… vad ska jag skriva om nu då… någon dag ska jag i alla fall skriva om hur det kom sig att jag började fota digitalt. Men inte just nu 🙂

02-2162

februari 2, 2009 - Posted by | ditt och datt, fåglar

3 kommentarer »

  1. Hallå där…kikar bara in här och morsar på dig, hej, hej…vilka snyggisar du har på din tomt…f-n va´ fina de är!!

    Kommentar av Steff | februari 3, 2009 | Svara

  2. Vackra är dom, eller snyggisar som Steff säger 😉

    Ja, man undrar varför en del människor är på det där viset, ingen respekt alls. Finns det nåt mer irriterande?

    Visst är det härligt nu när dagarna blir allt längre? :)) Känns skönt!

    Det skulle vara kul att läsa om varför du började fotografera digitalt. 🙂

    Kram från ett snöigt Hälsingland.

    //M

    Kommentar av Malin H | februari 4, 2009 | Svara

  3. Tack ska ni ha! Jag är så otroligt glad över att steglitserna har fortsatt hålla till vid mina fröautomater i vinter. Jag hade bara sett dom några få gånger tidigare. Men det är synd att de är så skygga, jag fotar genom altandörrsglaset, det är tre glasrutor det. Ibland sitter jag och fantiserar om att byta ut glaset mot någonting som går att skjuta åt sidan lite, eller någonting med ett hål som man bara kan sticka ut objektivet genom 😀

    Det är inte mycket snö här, några få centimeter bara. Men det ska visst komma lite mer om några dagar bara.
    Jag ska ta mig tid att skriva om fotandet någon dag när som helst, kanske i helgen.

    Kramisar!

    Kommentar av sonjac | februari 5, 2009 | Svara


Kommentera

