Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Sk-tväder när man är ledig

05-7772

Ledig helg och dåligt väder… precis som det brukar vara 😉 Men det är inte kallt i alla fall.

När jag jobbade igår fick jag med en ”tekniker” som skulle till Upplandsväsby för att läsa av hjuldiametern på ett uppställt tåg… visst låter det konstigt. Det är så mycket konstiga problem med de nya pendeltågen och det verkar väldigt svårt att få fram hur de ska lösas. Just här funderades det om avläsning av hjuldiametern (datoriserad) är felaktig och kan vara orsak till att så många motorer blir överhettade och lägger av.

På väg tillbaks till stan för att sluta fick jag ett extremt trevligt samtal, det var rätt gott om förarpersonal på måndag och jag hade extradagar som måste ut… 😀

Rätt tråkigt inlägg… som vädret ungefär. Men Janne och jag ska snart gå upp till någon rolig butik uppe vid Barkarby handelsplats, kanske PC City och/eller MediaMarkt. Kanske blir det en hamburgare på Max också 🙂

januari 24, 2009 - Posted by | järnväg

2 kommentarer »

  1. Jasså! Ja, en hamburgare på Max kan ju aldrig bli fel.

    Kommentar av Janne Arleklint | januari 24, 2009 | Svara

  2. Det låter gott.
    Själv vaknade jag vid 13, jag jobbar natt hela helgen. Tur att man iallafall har tillgång till blåtonen efter skymningen. 🙂 Nu när jag börjat få tid att fota igen!

    Kommentar av naturligabilder | januari 24, 2009 | Svara


Kommentera

