Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Boraras maculatus och en Red cherryräka

1-500-maculatus-1959

Boraras maculatus, hane ovan, hona under

02-500px-1968

Red cherry, körsbärsräka

Jag fick till en bild på den fjärde Borarasen, maculatus. Den är en aning större än de tidigare jag presenterat. Om dom är ca 18-20 mm så är maculatus 20-22 mm. Inte speciellt stort. Dom här småttingarna blir i alla fall minst 3,5 år gamla. Imponerande på så små fiskar tycker jag.

Körsbärsräkor har jag i samma lilla akvarium som maculatusarna. Det fungerar men tyvärr blir det inga nya fiskyngel. Jag fick det innan räkorna fick flytta in, tror räkorna äter upp ev rom.

januari 11, 2009 - Posted by | akvaristik

8 kommentarer »

  1. Nu var det minsann fiskar i långa rader :).. så härliga dom är tycker jag! Jag minns när mamma hade akvarium.. då kunde jag sitta länge länge och bara studera fiskarna när de simmade omkring!

    Det blev som du inte ville.. jag är hemma idag från jobbet.. min hals vill jag inte ens kännas vid längre.. och febern är på en sån där trevlig nivå så man inte orkar ett dugg. Just nu ligger jag nerbäddad i soffan och ”laptoppar” bland bloggarna.

    Usch usch usch..

    Jag hoppas att du är helt återställd och får en toppenfin vecka!!

    KRAM Ulrica

    Kommentar av ulrica | januari 12, 2009 | Svara

  2. Oj, vilket ”stim” du har kommit in i! 😉

    Gott!

    Kommentar av Steff | januari 12, 2009 | Svara

  3. Bra bilder Sonja, gillar sista på räkan skarpt!

    Kommentar av Johnny Buchwald | januari 12, 2009 | Svara

  4. Nej du blev sjuk Ulrica, vad tråkigt. Hoppas det går över fort. Tur att det finns datorer när man inte orkar med så mycket annat 😉
    Jag är nog helt kry nu, tycker jag. Det gick över på precis en vecka, mycket för jag för en gångs skull sjukskrev mig och höll mig inne i lugn och ro.

    Tack ska nu ha Steffe och Johnny. Jag har närmare 20 småakvarier nu så det finns en del att fota på, och jag fotar rätt ofta just dom. Fast för det mesta gömmer jag bara undan mina akvariebilder. Det är så nischat.

    Kommentar av sonjac | januari 12, 2009 | Svara

  5. Hehe räkan ser ju ut som en riktig surgubbe-enstöring som kikar upp ur sina mörka håla. 😀

    Kommentar av naturligabilder | januari 12, 2009 | Svara

  6. Kristoffer, det är mer en gammal surkärring 😉

    Kommentar av sonjac | januari 12, 2009 | Svara

  7. härliga bilder Sonja! räkan ser så cool ut

    Kommentar av vastkustenfoto | januari 16, 2009 | Svara

  8. Tack Magnus. Jag får nog ta och fota lite mer på räkorna verkar det som 😉

    Kommentar av sonjac | januari 17, 2009 | Svara


Kommentera

