Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Kryare

01-1760

Jag är lite kryare nu äntligen. Hostar, javisst, men inte lika mycket på nätterna. Idag ska jag nog pallra mig iväg till ICA för att handla lite mjölk till kaffet mm.

Steglitserna syntes till vid fågelmataren nyss. Det var tre stycken på samma ställe, säkert fler i området. Nu fick jag till en sådan där flygbild som blev som jag ville. Jag gillar vingrörelserna och stjärten. Suddig javisst, men rolig 😉

Mot frukosten…

januari 9, 2009 - Posted by | fåglar

12 kommentarer »

  1. Kul bild! Trots allt sudd och rörelse så framgår det också fortfarande att det är en steglits 🙂

    Kommentar av Fredrik | januari 9, 2009 | Svara

  2. En mycket vacker och lyckad bild!
    Krya på Dig.
    /P

    Kommentar av Per | januari 9, 2009 | Svara

  3. Läcker bild! Vilken formkänsla.

    Kommentar av naturligabilder | januari 9, 2009 | Svara

  4. Den här fick du till riktigt fint! Perfekt känsla i vingrörelserna! Bra och fin bakgrund!

    Kommentar av Steff | januari 9, 2009 | Svara

  5. Underbar bild Sonja! Gillar hur man ser pennorna i vingen i rörelsen! Kanonbra!

    Kram och ha en jättefin helg!

    //M

    Kommentar av Malin | januari 9, 2009 | Svara

  6. Läcker bild…

    Normalt har jag svårt för flygande fåglar tvärs igenom en stående bild men här blev det riktigt snyggt….

    Kul att stegarna är tillbaka..

    mvh // johannes

    Kommentar av Johannes Glännman | januari 9, 2009 | Svara

  7. Oj vad glad jag blir att det inte bara var jag som gillade den 🙂

    Johannes du har mer rätt än du tror… jag fotade liggande format men det är en väääldigt solbelyst björkstam framför näbben på fågeln så det såg så konstigt ut med den kvar. Det tog så mycket av rörelsens intryck liksom.
    Så när jag skar så mycket som behövdes framför såg jag inget annat alternativ än att beskära stående och låta fågeln vara centrerad.
    Kanske jag kunde gjort på något annat sätt, men jag tror det fungerar hyffsat så här.
    Kanske jag ska smyga ut med en motorsåg i natt och rensa lite bland träden 😉

    Trevlig helg allesammans! 🙂

    Kommentar av sonjac | januari 9, 2009 | Svara

  8. Kreativ och fin bild! Jag gillar den 🙂

    Kommentar av Leonard | januari 10, 2009 | Svara

  9. underbar bild Sonja! bra att du mår lite bättre

    Mvh
    Magnus

    Kommentar av Magnus | januari 10, 2009 | Svara

  10. Tack ska ni ha, det finns hopp om livet 😉

    Kommentar av sonjac | januari 10, 2009 | Svara

  11. Bland det bästa och coolaste jag sett från dig Sonja…en vägghängare!

    Kommentar av Johnny Buchwald | januari 12, 2009 | Svara

  12. Tack Johnny 🙂 Jo jag måste erkänna att jag gillar den själv. Hm… borde nog fixa en förstoring tror jag, bra idé.

    Kommentar av sonjac | januari 12, 2009 | Svara


Kommentera

