Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Snorråttan

01-1701

Igår tog jag mig hem från Janne, vi är inte riktigt sambor utan mer här-och-därbor. Det är lite bättre att vi hosta på varsitt håll på nätterna just nu tror jag. Men usch vad jobbigt det var att åka.

Inatt var jag riktigt, riktigt risig. Det är otroligt vad mycket slem och snor det ryms i huvudet 😉

När jag sitter vid min stationära dator har jag utsikt över fågelmatningen. Det ser inte alls så glamoröst ut när man fotar med en 50 mm och tar med grannarnas hus mm 😉 Tallen med fler fröautomater och jordnötshållare står kanske 6 meter till vänster med mer träd bakom.

02-1704

Och så här ser datorhörnan ut, med Sims2 på skärmen 😉

januari 3, 2009 - Posted by | ditt och datt, fåglar

9 kommentarer »

  1. Jag hoppas verkligen man får vara något så när frisk det här året. Förra januari började ju med influensa för mig och Terje. Usch vill inte ha eländet. Och jag vill verkligen inte åka på kräksjuka/magsjuka. Hemskt… Även om det går över.

    Hur som helst, jag hoppas du piggar på dig riktigt fort och att du sen under hela 2009 får vara jättefrisk!

    Kryapådigkram!

    //M

    Kommentar av Malin | januari 4, 2009 | Svara

  2. Och snart släpps Sims 3 läste jag nånstans. 😀

    Kommentar av naturligabilder | januari 4, 2009 | Svara

  3. Japp Kristofer, det är 47 dagar kvar till spelsläppet 😉 Men jag kommer nog inte att köpa det direkt. Jag ska kolla lite på några Simsforum först vad de riktiga spelproffsen tycker om det.

    Tack Malin. Jag kommer nog att krya på mig fortare än Janne, tror jag. Jag är så sällan sjuk, och det brukar gå över rätt fort. Hoppas det stämmer den här gången också.
    Kramisar!

    Kommentar av sonjac | januari 4, 2009 | Svara

  4. Oj, att du orkade åka när du är vissen. Jag brukar tycka att det är en pärs bara att ta sig till badrummet när jag är sådär dålig. Det ser jättetrevligt ut hos dig, även om fåglarna såklart kommer mer till sin rätt med mer tele. Krya på dig!

    Kommentar av Anna | januari 4, 2009 | Svara

  5. hoppas du blir frisk snart! jobbigt att vara sjuk! jag bor på andra våning så blir lite svårt att mata! 🙂

    Kommentar av vastkustenfoto | januari 4, 2009 | Svara

  6. Tack ska ni ha. Jag släpade mig till affären nyss, slut på maten. Men det är bra skönt att komma hem igen och krypa ner i soffan med massvis med filtar över sig 😀
    Jag kom ihåg att köpa honung också, varmt honungsvatten är kanon när halsen är rasslig.

    Magnus, ska jag berätta en hemlighet för dig… fåglar har vingar 😉
    Äsch jag skojar, jag vet vad du menar. Grannar under brukar inte gilla att få fågelfrön på uteplatsen eller vad det är under.

    Kommentar av sonjac | januari 4, 2009 | Svara

  7. Nu har fåglarna hittat mitt matställe med. mest talgoxar verkar det som…
    Hoppas du kryar på dig lite lagom snabbt så du hinner spela lite med 😉 Själv håller jag visst på att bli förkyld igen..

    Kommentar av Maria | januari 4, 2009 | Svara

  8. Nej håller du på att bli sjuk igen, vad trist.
    Jo lite Sims orkar jag med i alla fall 😉 Köpte en expansion som heter ”Året runt” som bl a ger årstider med allt vad det innebär. Om man vill kan man lägga årstiderna som man vill i fyra perioder, bara vinter t ex, eller bara sommar.
    Det är roligare än jag trodde. På hösten och vintern kan det komma pingviner inknallande till Simmarna. Om man ger dom fisk blir dom glada 😉
    Jag kanske skriver ett inlägg med bara Sims2 så småningom… eller kanske inte…

    Kommentar av sonjac | januari 5, 2009 | Svara

  9. Haha, ni ser Sims – jag ser intryckt skärm och tada! en Spyder uppe till vänster. Går den att låna ut tro?
    Krya på er!

    Kommentar av Robin | januari 5, 2009 | Svara


Kommentera

