Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Antiklimax

nyar-500px

Det blev ju oerhört lugnt på mina tåg i natt. Konstigt det där, men väldigt typiskt. Dom gånger jag oroar mig lite för någon speciell helg blir det ofta lugnare än en vanlig fredag, medan det kan bli extremt stökigt någon annan helt vanlig kväll.

Första svängen, då jag började köra 23.54, fanns det 3 resenärer med på tåget. Sen blev det lite mer men väldigt lugnt. Enda ”problemet” var någon som spytt på golvet. Men tågvärden hittade en dunk med sågspån att hälla över så var det löst. Sen städades tåget under sennatt/morgontimme när det stod uppställt i Nynäshamn. Det var rent och fint kl 05.30 igen… nej det blev fel… spyan var borta och golvet sopat. Däremot ser ju alla säten för ruggiga ut… nya tåg 😦 Folk är ta mig f-n inte riktigt kloka. Typ ”alla” sitter med sina skitiga skor uppe på sätena nuförtiden, gammal som ung. Jag säger till då jag ser det men så fort jag försvinner är de snuskiga skorna uppe där igen 😦  Sitter idioterna så hemma också 😦

Janne har nog lyckats smitta mig till sist. Om jag blir ännu risigare ska jag spela Sims2 med alla expansionerna i en vecka i sträck… 😉 Jag kommer att få fyrkantiga ögon 😀 Fast antagligen blir det som vanligt, jag blir inte risigare än så här och kan inte förmå mig att stanna hemma från jobbet 🙂

Få se hur det känns i morgon. Nu är klockan 14,45 och solen på väg ner. Himlen är blå men en hotfull molnfront ligger och lurar i östlig riktning. Utetempen ligger på -7,4 och jag har sovit till nyligen. Jag skulle vilja ta mig ut på isen på Säbysjön i morgon och fota lite luftbubblor, har fridag då. Jag får se hur jag mår då 🙂

Jag ska kolla efter någon bild att lägga till, har inte kommit på någon än.

januari 1, 2009 - Posted by | ditt och datt, järnväg, spel

8 kommentarer »

  1. Då har du också drabbats av det ”där som går”…som tur är så går det över…men inget kul när man känner sig så krasslig så man inte kommer ut…idag har vi varit till fåglematningen men det var dåligt med liv men det kanske kommer…funderar på att köpa talgdankar, jordnötter, jordnötsmör för att se om de blir mer intresserade…såg ju domherrar bakom neråt åkern till, både hanar o honor…smög på dem och kollade en stund och då var de inte rädda så jag sa till Ulla…jag går och hämtar kameran…du ska inte tro de satt kvar då inte…så fort jag visade mig med gluggen så flög de all världens…konstigt va? 🙂

    Kommentar av Steff | januari 1, 2009 | Svara

  2. Man får vara glad så länge det inte är vinterkräksjuka utan bara en släng av hosta och snuva 😉

    Jag tror det kan ta ett litet tag innan fåglarna hittar till ett nytt ställe. Jordnötssmör tror jag är bra. Det berättade Brutus Östling att han smetade lite på baksidan av en gren för att locka fåglar. Men det får inte vara mycket då man ska fota, då tittar fåglarna upp med hela näbben full med jordnötssmör 😉

    Ha! ha! Typiskt fågelfenomen… ingen kamera=fåglarna är nära, kamera med=fåglarna är borta 🙂

    Jag har lagt till en bild som illustrerar hur det såg ut då jag körde genom den gröna skogen med lite frost på väg mot Nynäshamn vid midnatt 😉

    Kommentar av sonjac | januari 1, 2009 | Svara

  3. gillar verkligen dina egenritade bilder! Du borde göra en bilderbok om hur det är att köra tåg.
    o tomten tyckte visst att d80n var lite dyr så det får nog bli att fixa det själv framöver… *s*

    Kommentar av Maria | januari 1, 2009 | Svara

  4. Ja, det var samma oskick i tunnelbanan med lortiga säten! Men jag var väluppfostrad och satt som en konfirmand på sätet. 😀

    Gott nytt år!

    Kommentar av naturligabilder | januari 1, 2009 | Svara

  5. Det var mig en fin teckning! :))

    Kul med spyor… 😉

    Jag sprang förbi en sån idag, en spya alltså. Utanför statt, så den har väl legat där sen nyårsafton skulle jag tro. Jag sprang fort förbi.

    Ha det gott och krya på dig säger jag igen! 🙂

    Kommentar av Malin Hellesø | januari 2, 2009 | Svara

  6. Kristoffer, jag blir galen på alla som vandaliserar och lortar ner med flit. Det är min arbetsplats/miljö de kränker.

    Malin, jag tänkte på dig när jag skulle skriva det här. Funderade faktiskt lite på om jag skulle utelämna det helt så du inte skulle bli äcklad då du läste, men sen tänkte jag att det fungerar nog ändå 😀
    Jag är ”bara” sådär vanligt äckelmagad och vill inte se dom på nära håll, slapp det iom tågvärden hällde över sågspånet 😉 Sågspån är helt suveränt att använda, det både torkar upp, döljer och tar bort lukten. Sen är det ”bara” att sopa ut.

    Kommentar av sonjac | januari 3, 2009 | Svara

  7. God fortsättning och god bättring på dig! Jag har gått omkring en längre tid och tryckt på ett inlägg om det där med att medvetet skita ner t-banevagnar och pendeltåg mm, men har hittills lyckats hålla tillbaka det. Nu känns det som att jag bara måste få brisera i ett sådant endera dagen. 🙂

    Kommentar av Staffan H | januari 4, 2009 | Svara

  8. Jo jag brukar försöka vara rätt snäll på nätet, men ibland kokar det över 😉
    Just det att ”alla” sitter med sina skor som vadat i duvträck, spyor, hundskit och människourin uppe på sätena tycker jag är så otroligt snuskigt så det är knappt sant.
    Klotter däremot går lite upp och ner, lite mer ner just nu tycker jag.

    Kommentar av sonjac | januari 4, 2009 | Svara


Kommentera

