Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Slut på julen

humle-kar-500px-8579

Nu har jag jobbar klart julhelgen, bara nyårshelgen kvar 😉

I morgon blir det lite julmat hos mamma, men Janne får nog stanna hemma, han är så förkyld. Jag gissar att jag får med en ”doggybag” med julmat till Janne 🙂

Bilden visar hur mina små räkakvarier kan se ut. Just det här är på ca 18 liter. Man ser nog ingen räka direkt, bara lite snäckor. Räkorna visar sig betydligt mer då de är många. De lever i det vilda i stora populationer och det märks i akvarierna. Ju fler de är ju mer syns de och rör sig, simmar runt mm. Ett fåtal räkor i akvariet, då håller dom sig gömda för det mesta. Jag har ett 20-tal akvarier igång just nu, de flesta rätt små på 18-30 liter.

december 27, 2008 - Posted by | akvaristik

2 kommentarer »

  1. Envis förkylning här med…inte blev det bättre av Nynäshamn…låg ju på backen och blev kall och idag så rinner näsan hela tiden…jaja…får väl skylla mig själv som inte kan hålla mig inne men man har ju ingen feber så då är det väl liksom ok tycker jag…och hålla sig inne är inge´ kul…jag vill ut… 😉

    Fan vad du jobbar…får du långledigt sen då eller…?

    Kommentar av Steff | december 27, 2008 | Svara

  2. Janne är verkligen jätte, jätteförkyld med envis hosta på nätterna 😦 Själv är jag ganska frisk än så länge.

    Jag blev väldigt imponerad av mandarinanden du fotat i Nynäshamn. Jag kommer nog inte att hinna dit tyvärr.

    Nej jag får inget långledigt inte. Men varje helgdag jag jobbar får jag en fridag för, fast det är svårt att få ut dom dagarna på vettiga tider. Det brukar bli någon enstaka dag mitt i veckorna då och då, en extra helg är bara att glömma, och det går inte att få ut dom på sommaren överhuvudtaget.

    Kommentar av sonjac | december 28, 2008 | Svara


Kommentera

