Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

God Jul alla bloggspioner

godjul2008

God Jul alla bloggspioner, själv ska jag strax till jobbet för att köra lite tåg. Hoppas någon åker ikväll så jag inte jobbar i onödan 😉

Annars så har det börjat snöa lite, lite och är ca -1 ute. Jag såg igår att två kylar tejpats igen och försetts med stora lappar: Rör ej, reserverae för julmat. Så vi kanske får en frigolitlåda med julmat idag 🙂

december 24, 2008 - Posted by | akvaristik, ditt och datt, manipulation

15 kommentarer »

  1. God jul och Gott nytt år till dej med Sonja! 😀

    Kommentar av Leonard | december 24, 2008 | Svara

  2. Tack Leonard, hoppas dina räkor också får ett nytt fint år 😉

    Kommentar av sonjac | december 24, 2008 | Svara

  3. God Jul o Gott Nytt År Sonja!

    Vi har varit till forsbäcken en sväng nu på förmiddagen och faktiskt så snöade det lite här med…och ett par grader kallt…perfekt men det gör inget om det blir en så där 10 grader kallt ngn vecka eller så för då blir det så fina isformationer i bäcken och gärna snö som snyggar till träd och mark så det blir sååå fina motiv!
    Men det är ju hela jan o feb kvar så förhoppningsvis ska det väl bli ngn kallperiod…

    Kommentar av Steff | december 24, 2008 | Svara

  4. God Jul Steffe.
    Jo lite is skulle inte vara så dumt det 😉
    Har du fått upp fågelmatare?

    Kommentar av sonjac | december 24, 2008 | Svara

  5. Hallå igen! 🙂

    Nä…det går inte fort…tar det lite pö om pö…håller just nu på och ska försöka få ihop något…citerar svar 355: Ja, nu gäller det bara att få ihop en ”apparat”…svårare än jag trodde att hitta grejor som passar…stora ”apparater” finns inte att köpa utan man får göra själv…är inne på en plastkruka storlek tiolitershink och ett fat och sen en gängad stång som man har genom hela paketet i mitten och brickor modell lite större + mutter i vardera ände då för att hålla ihop det…sen hål på sidorna längst ner för att få ut fröna genom…typ någonting sånt…

    Kommentar av Steff | december 24, 2008 | Svara

  6. Jo jag såg det inlägget efter jag skrev det ovan. Det låter som en bra lösning.
    Nu ska jag strax till jobbet 😀

    Kommentar av sonjac | december 24, 2008 | Svara

  7. En härlig jul önskar jag !

    Mvh
    Magnus

    Kommentar av vastkustenfoto | december 24, 2008 | Svara

  8. God Jul Sonja!

    Kommentar av Johnny Buchwald | december 25, 2008 | Svara

  9. Tack ska ni ha grabbar, hoppas era jular också varit fina 🙂

    Kommentar av sonjac | december 26, 2008 | Svara

  10. Hej Sonja!
    God fortsättning och ett Gott Nytt År
    /Per

    Kommentar av Per | december 26, 2008 | Svara

  11. Hallå Per!

    God fortsättning och Gott Nytt år till dig också 😀

    Kommentar av sonjac | december 27, 2008 | Svara

  12. Hehe detsamma!
    Vilken snygg tomteräka! 😀

    Kommentar av naturligabilder | december 27, 2008 | Svara

  13. Jajamensan, förra året var det en tomtelunne 😉

    Kommentar av sonjac | december 27, 2008 | Svara

  14. Snygg tomte 😉
    Här är allt lugnt, har sett på film och ätit för mycket av godiset (norsk choklad… går inte att sluta äta). Så det blir till att springa av sig det man ätit under julen. Invigde mina snygga överdrag till mina tennisskor i går på min springrunda. Halkade inte alls med dom dubbarna under.

    Ha det gott! Kramar från mig i Söderhamn!

    Kommentar av Malin Hellesø | december 27, 2008 | Svara

  15. Ja visst är den julig Malin 😉 Jag borde tagit en bild på en röd en istället.
    Jasså finns det överdrag med dubbar till dojorna? Är dom smidiga och lätta då? Det låter vettigt.
    Jo det har nog slunkigt ner lite julsnask här också 🙂

    Kramisar!

    Kommentar av sonjac | december 28, 2008 | Svara


Kommentera

