Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Trötter

01-1596

Nu har jag jobbat den tristaste veckan, morgonturer. Jag blir så trött så jag inte orkar mycket annat då. Upp tidigt som sjutton och sedan skymning då jag kommer hem. Det blir mest att jag sitter och spelar lite spel på datorn innan jag lägger mig.

En dag hann jag fota lite, det dök upp en tofsmes. Kul, dom har inte heller synts till vid fröautomarerna tidigare. Men jag hann med en suddig ful bild i halvdunklet, sen var fågeln borta med vinden igen 😉 Hoppas den kommer igen när det är lite ljusare.

Steglitserna var framme igen. Kul att dom stannar i närheten.

02-1630

Den här helgen är jag ledig. Janne och jag har varit och handlat lite julklappar, en till min 13 år gamla brorson och en till Jannes dotter. Det är de enda julklappar vi köper, skönt att det är klart 😀

Sen köpte vi lite klappar till oss själva också. T ex kängor som vi hittade några hundralappar billigare och en expansion till mitt Sims2spel 😉 Lite strumpor blev det också.

Jag har fått veta hur mina semesterönskemål föll ut, en vecka på försommaren och fyra i juli… hm, känns som jag redan skrivit det här.

december 13, 2008 - Posted by | fåglar

4 kommentarer »

  1. Hej Sonja!
    Skönt att höra från dig…blev en aning orolig när det blev tyst här några dagar…men det blir ju så ibland att man inte har lust att göra något överhuvudtaget…samma här men Carpe Diem har jag gett mig fan på att jag ska genomföra… nästa år ska det bli skönt med lite mer fritt fotograferande, på sånt jag verkligen är intresserad av…djur och natur med fåglar som etta på listan över mest intressanta!

    Kommentar av Steff | december 13, 2008 | Svara

  2. Hejsan Steffe!

    Jo det blir sådär då och då. Jag går på 6-veckorsschema och en period jobbar jag många tidiga mornar och är för trött för att göra så mycket mer än överleva 😉

    Det är mörkt ute hela tiden nu med, det blir jag inte piggare av precis 🙂

    Kommentar av sonjac | december 13, 2008 | Svara

  3. Tofsmesen är ju lite av en kung av mesarna… Kul att den hittat dit..

    Har du bara frön eller har du mer mat?

    mvh // johannes

    Kommentar av Johannes Glännman | december 13, 2008 | Svara

  4. Ja det var synd att den syntes till så kort tid. Men den kanske kommer igen.
    Jag matar med solrosfrö, jordnötter och talgbollar, och lite äpplen till koltrastarna.
    Kanske jag hänger ut en kokosnöt senare.

    Kommentar av sonjac | december 14, 2008 | Svara


Kommentera

