Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Lite ångest idag…

Jag hinner inte riktigt fota just nu, så det blir mest text.

Jag har lite ångest inför att åka in till jobbet idag. Jag ska köra två varv på Märsta-Södertäljesträckan idag/kväll och nassarna har sin årliga manifestation i Salem, som ligger vid pendeltågshållplatsen Östertälje på väg mot Södertälje. Jag tycker dom är rätt obehagliga, nassarna 😦 Dom som kört vid de här tillfällena tidigare säger att det brukar inte vara strul på tågen, det är så mycket poliser ute i trafiken. Jag har klarat mig tidigare genom att antingen råkat vara ledig eller kört på någon annan sträcka.

Men det finns en annan grupp jag råkat ut för, som inte är speciellt roliga att ha på tågen. Det är dessa *censur* fotbollshuliganer 😦 Dom slår sönder tåg lite då och då när dom åker till matcherna med AIK och Hammarby 😦

För övrigt är min semester för nästa år klar. Jag vet ingen som väljer semester så tidigt som vi måste göra. Fast det är rätt bra, då kan man boka semesterresor mm före alla andra 😉 Det blir en vecka ledig på försommaren då det är full fart på fåglarna och hela juli. Få se hur vi gör med Island, jag VILL dit 😉

december 6, 2008 - Posted by | järnväg

4 kommentarer »

  1. Obehagligt det där, även om man inte alltid är föremål för aggression som tågförare så händer det ju. Sen är det väl vanligt med konfrontationer mellan höger och vänsterextremister också, om inte på tåget så vid och intill stationen…

    Kommentar av naturligabilder | december 6, 2008 | Svara

  2. Oj då, hoppas du klarar dig undan både demonstranter och motdemonstranter, inget av lägren är väl speciellt roliga att ha att göra med. Fotbollsmonstren är samma skrot. Ibland undrar jag om det finns folk som har en hel garderob med olika huligankläder, de bara tar på sig det som gäller för dagen och går ut och super och slåss… Synd om dem är det i varje fall, egentligen ju.

    Det enda som är dumt med semestervalen är att man aldrig kan åka skidor i alperna med det här systemet. Såna resor beställer man i september, nu är det tokslut, suck.

    Kommentar av Anna | december 6, 2008 | Svara

  3. Jag håller tummarna för att allt löper utan problem för dig på jobbet. Du hade väl nog av strul igår?

    Kommentar av Staffan H | december 6, 2008 | Svara

  4. Du har så rätt Kristofer, jag tror mesta bråket var mellan polis och AFA på tågperrongen i Rönninge (Salem). Det var folk som sprang i spåret så därför stängdes trafiken av.
    AFA vill förstås hindra att Nassarna kommer dit alls. Förra året slogs en massa tågsignaler sönder så det blev stopp i trafiken pga av det.

    Åh vad tråkigt Anna. Det är väl mest sommarsemestern som måste tokstyras så det inte saknas folk.
    Kanske finns utrymme att få söka en vecka på vintern så tidigt som i september redan om det inte krockar med skolloven. Du kan ju alltid fråga dig för nästa år, kan inte bli värre än ett nej men då har du försökt i alla fall.

    Staffan, när du läser mitt blogginlägg för dagen så kommer du att skratta 😀 Ibland är det bara så, allt rasar bara man tittar på det 😉

    Kommentar av sonjac | december 7, 2008 | Svara


Kommentera

