Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Jobba, jobba

Nu efter Jönköping har jag några långa eftermiddagspass på jobbet. Lite synd, jag ska iväg till jobbet alldeles strax och molntäcket lättade lite över fröautomaterna. Det är full rulle där nu, massvis med talgoxar, en koltrast och faktiskt en steglits. Jag har inte tid att jobba känns det som 😉 Få se hur det ser ut på fredag, då är jag ledig igen. Men då måste jag iväg och köpa nya solrosfrön. Jag ska kolla om det finns på Pryl Center som Tommy tipsade om. Fast dom jag köpte på granngården i 8 kgförpackning är väldigt populärt hos fåglarna.

Inte har jag ställt upp det portabla gömslet heller. Det har varit rätt ruggigt väder med mycket regn mm. Jag är lite rädd att gömslet får fötter och försvinner.

Just nu är det några plusgrader ute och lite blå himmel syns genom revor i molntäcket. Igår var det väldigt grått, mörkt och regnigt. Jag gick och pratade med en kollega i regnet igår och vi skojade om att förra veckan inträffade säsongens vinter, nu är det vår med tillhörande vårregn 😀 Jag skulle inte bli det minsta förvånad om snödroppar och krokus luras upp nu för tidigt. Men dom klarar sig.

Jag har i princip slutat spela dataspelet Spore nu. Det verkar inte finnas något slut utan man bara fortsätter att utvidga sitt imperium. Det har kommit ett ”prylpaket” med massor med nya kroppsdelar och färger, men jag är inte så sugen på det.

Däremot installerade jag mitt gamla favoritspel Sims2 efter ett uppehåll på två år. Jag är lite dum där egentligen, det kommer en ny version, Sims3, om några månader. Istället har jag köpt en expansion och lite nya prylpaket till det gamla. Det är roligt att bygga och inreda hus, det är mest det jag gör just nu. Jag har hittat en svensk fusksida där jag hittat fuskkoder som gör att jag kan stoppa åldrande, fylla på med pengar och fylla på alla mätare 😉

Lustigt det där med teknik egentligen. Förra inlägget om D3x, utan någon bild, har lästs av väldigt många för att vara min lilla blygsamma blogg. En annan sak med min blogg som jag skrattar åt rätt ofta är när jag tittar på statistik över hur folk hittar bloggen med sökningar. Det är några verje vecka som söker på ”gruppsex” och ramlar in på min blogg i inlägget där jag fotade flugor som hade gruppsex på en komocka… jag gissar att de som ramlat in via det sökordet blir rätt besvikna 😀

december 3, 2008 - Posted by | bloggar, ditt och datt, fåglar, sims, spel, Spore

8 kommentarer »

  1. Det är obligatoriskt att fuska i såna spel. 😉

    Kommentar av naturligabilder | december 3, 2008 | Svara

  2. Haha ja man kanske skulle skriva in några snuskiga ord i ett inlägg… 😀

    mvh // johannes

    Kommentar av Johannes Glännman | december 3, 2008 | Svara

  3. Tack, vilken tur för mig 😉

    Kommentar av sonjac | december 3, 2008 | Svara

  4. He, he, jag vet hur det är. Själv har jag ett inlägg med rubriken ”Fädbodjäntan”. Av någon konstig anledning är det ett av de mest lästa 😉

    Kommentar av Linda | december 4, 2008 | Svara

  5. Smaskande rubriker är det som gäller allså!!!
    Skrattade gott när jag läste det där… 🙂

    Kommentar av Steff | december 4, 2008 | Svara

  6. jag ga upp spore eftersom min skapelse salt ihjäl hela tiden, det ar en eoulutionär återändsgränd och jag orkade inte spela upp en till

    Kommentar av Maria | december 4, 2008 | Svara

  7. haha…där ser man vad folk söker på….sims har man spelat några gånger fast nu hinner jag alldrig spela nått! ett tag spelade jag CS rätt mycket…

    Kommentar av vastkustenfoto | december 4, 2008 | Svara

  8. Fast det vete sjutton om det är rätt väg att gå, att skriva smaskiga rubriker. Dom som halkar in på bloggen av fel anledning kommer knappast igen 😉
    Men det är lite roligt, det är det 🙂

    Kommentar av sonjac | december 5, 2008 | Svara


Kommentera

