Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Nikon D3x

Jahaja, så har Nikon släppt det nya huset det har ryktats om en tid. En D3x. Fantastiskt många nya produkter dom släpper, både hus och gluggar, i en rask takt. Det är väl ingenting som saknas nu tror jag.

Jag är helt nöjd med min D300 i alla fall, som tur är. En D3x är alldelses för stor och tung, och dyr 😉

Resan hem från Jönköping gick i alla fall bra. Tåget från Jönköping till Nässjö var lite sent, men vi hann bra med bytet. Sen blev det tåget ca 5 min sent till Sthlms Central, men det spelade ingen roll det heller.

Idag är jag ledig, tog en helgkompdag. Jag kom på att jag har ju ett slags portabelt gömsle i förrådet. jag ska ställa ut det vid fröautomaterna så att fåglarna blir lite vana vid det så får vi se om det inte kan bli lite bättre fågelbilder också. Det kan ju fungera att ”byta” bakgrund så jag inte får med grannarnas hus på bilderna 😉

december 1, 2008 - Posted by | fåglar, järnväg, prylar

13 kommentarer »

  1. Låter som SJ det, åkte själv tåg från Malmö i helgen och även det tåget var 6 minuter sent. Blir nästan alltid lite sent, men 6 minuter på 4,5 timmar gör inte så mycket 🙂

    Var tvungen att kolla var fågelfröet köptes, köpte det nämligen inte själv utan fick hjälp av en med bil. Tydligen så var det ÖB i Märsta, men det är ju möjligt att det finns på fler ställen.

    Kommentar av Tommy | december 1, 2008 | Svara

  2. Med betoning på dyr Sonja…hua! Tur man inte har de kraven!

    Kommentar av Johnny Buchwald | december 1, 2008 | Svara

  3. Jag hörde något rykte om denna D3x för ett tag sedan… men minns inte vart jag läste om det.
    Finanskrisen tycks inte ha drabbat Nikon än verkar det som. 😉

    Kommentar av naturligabilder | december 1, 2008 | Svara

  4. plötsligt känner jag mig äldigt modest som drömmer om en D80 (får se om tomten håller med mig?) 😉

    Kommentar av Maria | december 1, 2008 | Svara

  5. En D80 är en riktigt trevlig och bra kamera.

    Om alla lärde sig använda sina kameror fullt ut skulle de inte behöva byta upp sig så ofta.

    Kommentar av Janne Arleklint | december 1, 2008 | Svara

  6. Spännande med det portabla gömslet – jag hoppas att det kommer att funka, för det är både lärorikt och intressant att titta på dina fågelbilder.

    Tillägg till dina funderingar beträffande Nikons nya kamerahus: Ingen har väl någonsin tagit bättre bilder genom att släpa med sig X antal kilo glas- och metallkonstruktioner? Instämmer helt och fullt med Janne Arleklints slutkläm och sticker ut hakan genom att lägga till ”och vågar sig på att ta ut svängarna ibland”. 😉

    Kommentar av Staffan H | december 1, 2008 | Svara

  7. Det är ju bra för Nikon och deras produktutveckling att folk är intresserade av deras nya produkter, men dom proffshusen är inte för alla liksom 😉
    En sak som är bra med utvecklingen är att nya funktioner mm ”spiller” ner genom segmenten hos Nikon så att de enklare modellerna sakta blir bättre.

    Jag fotade min allra bäst akvariebild med min första digitalkamera, en något mer avancerad kompaktkamera med 3 megalixlar. Jag kommer aldrig att få till en liknande bild. Visst, det blir mindre brus nu, men det är inte kameran som tar bilden, det är ju jag, och jag hade en sådan tur när jag satt och lurpassade på firrarna så jag fick till en bra bild när en liten, liten fisk precis skulle sluka en svart levande mygglarv nere i vattnet 😉

    Kommentar av sonjac | december 2, 2008 | Svara

  8. Åh, jag satte nästan vattnet i halsen när jag började läsa.. jag tänkte att nu ska hon slå på stort, damen :o)).
    Men du är nöjd med din kamera.. precis som jag! Jag har inga som helst planer på ett byte.. men lite nya gluggar är ju aldrig fel..

    Kram ulrica

    Kommentar av Ulrica | december 2, 2008 | Svara

  9. Jag är så nöjd med min kamera och har ännu mycket kvar att lära mig när det gäller den 🙂
    Men jag håller verkligen med dig Ulrica, nya gluggar är aldrig fel. Eller kanske inte bara nya utan mer sådana som täcker upp det jag inte har än. Fast det får vänta. Jag lånar gluggar av Janne under tiden 😉

    Kommentar av sonjac | december 2, 2008 | Svara

  10. ”Jag lånar gluggar av Janne under tiden”.

    Du har det bra du…Janne köper och du lånar…det är ju perfekt…kan inte bli bättre! 🙂 😉

    Kommentar av Steff | december 2, 2008 | Svara

  11. Jo visst är det bra 😀
    Fast en del gluggar skulle jag vilja ha också, som 70-200/2,8 och den där korta vidvinkeln med VR som jag aldrig kommer ihåg namnet på, 12-24/2,8 kanske?

    Kommentar av sonjac | december 3, 2008 | Svara

  12. Kan jag också få låna av Janne??
    24-70’n på julafton kanske *S*.. jag ska nämligen fota bröllop då, mystiskt nog. Då hade den suttit jäkligt bra!!
    KRAAAM

    Kommentar av Ulrica | december 5, 2008 | Svara

  13. Ha! ha! Ja den är ju inte heller dålig, den gluggen 😉

    Kommentar av sonjac | december 5, 2008 | Svara


Kommentera

