Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

En tur på jobbet

Janne ville fortsätta testa nya videokameran och då kunde det ju passa att testa lite när jag kör tåg. Det är en miljö som intresserar en del har jag förstått 😉

Idag passade det rätt bra, mulet väder utan sol och en sväng till Kungsängen där Janne kunde kliva på i Jakobsberg, åka med till Kungsängen och tillbaks hem igen.

Janne filmade två filmer, den första lade han upp i sin blogg och den andra, tillbakaresan, har tyvärr försvunnit.

november 8, 2008 - Posted by | filmer, järnväg

11 kommentarer »

  1. […] Den fortsatta resan i Sonjas pendeltåg… 8 11 2008 Kan ni se i Sonjas egen blogg. […]

    Pingback av Den fortsatta resan i Sonjas pendeltåg… « J a n n e A r l e k l i n t | november 8, 2008 | Svara

  2. kul att se dig köra tåg på levande film! 🙂

    Kommentar av Magnus | november 9, 2008 | Svara

  3. Det ÄR kul att köra tåg oxå 😀

    Kommentar av sonjac | november 9, 2008 | Svara

  4. Aha, här låg fortsättningen! Tycker att kameran klarade tunnlarna riktigt bra, ställde om sig hyfsat snabbt. Det var ju inga problem att höra vad ni sade, men ”Gretan” hörde jag aldrig, fast den hade du kanske stängt av ljudet på? (En ”Greta är den där makapären som ropar ut stationerna ute i tåget, den går att stänga av i hytten ifall man vill.) Det ska bli jättekul när ni kommer fram till Islandsfilmande. Kloka är ni också som testar så mycket innan, för oftast tycker jag annars att man köer en ny manick inför en semester och så hinner man inte prova så mycket innan.

    Kommentar av Anna | november 9, 2008 | Svara

  5. Ja jag tycker också att det blir helt ok.
    Jag vet inte om vi kommer iväg till Island nästa sommar. Det strular lite med Jannes semester, det är så körigt på hans jobb i sommar så det går inte att bestämma så långt i förväg.

    Jo jag stänger alltid av ”Gretan” inne i hytten. Orkar inte lyssna på det ”tjatet” hela dagarna 😉 det hörs lite svagt in ändå så jag har koll på att det fungerar.

    Kommentar av sonjac | november 9, 2008 | Svara

  6. Det verkar vara precis som jag föreställt mig i mina barndomsdrömmar. Jag som många andra ville bli lokförare när jag var liten. Man kanske ska sadla om innan man ens har tagit kandidatexamen i socialt arbete. 😀

    Kommentar av Kristofer Wallmark | november 9, 2008 | Svara

  7. Fräckt. Tycker att kameran klarade av övergångarna vid tunneln riktigt bra. Ni får väl ta och göra en sån där ”På Spåret” tillsammans. Köra det som en tävling.

    Kommentar av Johnny Buchwald | november 10, 2008 | Svara

  8. Jo vi håller ju på och testar vad videokameran klarar av. Som Anna skriver lite längre upp så är det lite väl sent att kolla instruktionsboken då man är på semesterresa och det händer någonting spännande man vill filma.
    Jag är också positivt förvånad att den klarar tunnelövergångarna så pass bra. Ljudet är också riktigt, riktigt bra. Kul leksak 😉

    Kommentar av sonjac | november 10, 2008 | Svara

  9. Jag kan inte hitta filmen.

    Kommentar av Philippe | oktober 12, 2009 | Svara

    • Oj då, Janne har ”dödat” ett webutrymme han lade upp filmer på och missat att tipsa mig. Vi ska försöka fixa det här nu ikväll.

      Kommentar av sonjac | oktober 12, 2009 | Svara

  10. Nehe, det verkar som om Janne raderat filmen 😦
    Den första delen finns kvar på hans blogg.

    Kommentar av sonjac | oktober 12, 2009 | Svara


Kommentera

