Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

På gång

Nu är planen så här. Jag är kvar på Radiumhemmet, p14. I morgon, onsdag, får jag påbörja en ny cellgiftsomgång. Den får jag här. Sen kan det bli hemgång på torsdag om allt blivit klart med ASiH. Då tar dom hand om mig hemma med näringsdropp och smärtlindring mm. Det blir bra det. Visst funkar det att vara här men lite långtråkigt blir det ibland och sömnen blir inte bra alls när man måste dela rum med andra som har ont, hostar hela nättera och/eller snarkar.

Jag har i alla fall fått till sängen riktigt bra. Janne fick syn på en tempurmadrass som låg extra på en för tillfället tom säng. Jag bad att få den flyttad tll min säng och det var inga problem.

Just nu minskar antalet slangar jag har in och ut ur kroppen. För tillfället är det bara en magsond ut och ett näringsdrpp in :). Som mest var det tre ut, sonden, kateter och bukdränage.  In gick EDA (ryggbedöving) näring/glucos, smärtstillande… hm, det var något mer har jag för mig…

maj 1, 2012 - Skrivet av | sjuk

10 kommentarer »

  1. Hoppas du får komma hem snart! Massor av kramar!

    Kommentar av Mia Trankell | maj 1, 2012 | Svara

    • Tack Mia. Ja jag vill hem så fort det funkar med allt.
      Kram!

      Kommentar av sonjac | maj 1, 2012 | Svara

  2. Hejsan, det låter som det går hyffsat bra i alla fall. Skönt att de kan hjälpa dig hemma sedan.. håller tummarna och kram till er båda. :)

    Kommentar av CD | maj 1, 2012 | Svara

    • Hejsan CD! Jag mailar dig så fort jag är hemma igen :)

      Kommentar av sonjac | maj 1, 2012 | Svara

  3. ja sjukhus är inget vidare att ligga länge på även om de är bra att ha. Själv roade jag mig inatt med att vara ute o hämta rymmarfår som var på fel sida av staketet. Två damer som var ute o irrade medan resten av gänget låg o sov i godan ro… Det var en hel del muttrade om fårkorv då kan jag lova! Kram!

    Kommentar av mariasbokliv | maj 1, 2012 | Svara

    • Fårkorv, mums ;)

      Kommentar av sonjac | maj 1, 2012 | Svara

  4. När jag började läsa din blogg var det innan du blev sjuk och jag fastnade för din härliga humor och ditt positiva sätt att skriva. Och så naturupplevelserna både i stort och smått, borta och hemma.
    Tänk att nu när du är sjuk så finns fortfarande humorn och det positiva kvar hos dig och du må tro att jag beundrar dig så oerhört mycket för det.
    Mycket, mycket god bättring önskar Anne i Mantorp som också haft den elaka sjukdomen och lite förstår hur du har det.

    Kommentar av Anne-Cathrine Svensson | maj 1, 2012 | Svara

    • Jo jag är rätt positiv till min läggning. Jag är fortfarande nyfiken på allt, kanske jag deppar ihop längre fram i min sjukdom, men än är jag inte där :)
      Tack för dina rara ord.

      Kommentar av sonjac | maj 1, 2012 | Svara

  5. Hoppas du får komma hem snart och att du får bra hjälp när du kommer hem.

    Kram från Ingegerd

    Kommentar av Ingegerd | maj 1, 2012 | Svara

    • Ja jag tror jag får komma hem redan idag, eller i morgon.
      Kram!

      Kommentar av sonjac | maj 2, 2012 | Svara


Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 26 andra följare

